Sprijin pentru companiile românești interesate să exporte pe piața Spaniei. „Femeia Antreprenor 2018”, Madrid

Sfârșitul lunii decembrie este întotdeauna dedicat atât retrospectivei anului ce tocmai urmează să se încheie, a bilanțului „obiective propuse versus obiective atinse”, cât și planurilor de viitor.

În perioada 13-16 decembrie 2018, s-a desfășurat etapa internațională a programului „Femeia antreprenor 2018”, program organizat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat prin intermediul Agenției pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere Investiții și Promovare a Exportului.

Scopul programului „Femeia Antreprenor 2018” este acela de a îmbunătăţi performanţele economice ale întreprinderilor existente conduse de femei; de a stimula auto-angajarea şi creşterea numărului de femei întreprinzător în cadrul comunităţilor de afaceri; de a dezvolta capacităţi şi spiritul antreprenorial în rândul femeilor; de a dezvolta contactele de afaceri şi de a stabili legături parteneriale; de a creşte numărul de noi locuri de muncă create în cadrul structurilor economice private conduse de femei şi a beneficiilor aduse economiei naţionale.

Etapa internațională s-a desfășurat simultan în patru orașe europene: Londra, Paris, Roma și Madrid.

Evenimentul de la Madrid a fost găzduit de Ambasada României în Regatul Spaniei și s-a desfășurat pe parcursul a două zile.

Prima zi a debutat cu salutul exelenței sale, Doamna Gabriela Dancău, Ambasador al României în Spania. Excelența sa, a ținut să ne reamintească că ne mai despart doar doua săptămâni până la preluarea Președenției Consiliului Uniunii Europene, iar una dintre temele principale pe agenda europeană este sprijinirea antreprenoriatului.

La eveniment au fost prezenți reprezentanți ai Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Anteprenoriat, oficialități din cadrul Ambasadei României în Spania, femei antreprenor din România și antreprenori români care, în prezent, își desfășoară activitatea pe teritoriul Spaniei.

Iulia Schnecker, ministru consilier al BPCE – Biroul de Promovare Comercială și Promovare Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid, ne-a clarificat cu privire la rolul BPCE. Printre principalele misiuni putem enumera: atragerea de investiții spaniole în România, maximizarea exporturilor românești în Spania, monitorizarea poziției Spaniei în cadrul instituțiilor europene, coordonarea instituțională și sprijinirea comunității oamenilor de afaceri români din Spania.

De reținut este faptul că, dacă ai ajuns la concluzia că internaționalizarea este urmatorul pas către îmbunătățirea afacerii tale, și Spania se află pe harta vizată de tine, BPCE te va ajuta să exporți, contribuind semnificativ în ceea ce privește promovarea în cadrul târgurilor de afaceri, a expozițiilor sau a târgurilor sectoriale. Totodată, BPCE te poate sprijini și în ceea ce privește obținerea contactelor necesare, facilitarea de reuniuni și asistență pentru participarea la târguri și misiuni economice în  Spania.

După o scurtă prezentare a situației economice actuale din Spania, ne-au fost enumerate oportunitățile de export printre care reamintim următoarele sectoare: producția de mobilier, IT&C și turism. Principalele exporturi românești în Spania aparțin următoarelor sectoare: autovehicule, componente și accesorii auto, echipamente și aparate electrice, produse agro-alimentare, materiale plastice și cauciuc.

Una dintre veștile bune este că avem la dispoziție un instrument în totalitate gratuit, care să ne ajute să identificăm mult mai ușor aceste oportunități de export (www.portaldecomert.ro).

Portalul românesc de comerț exterior reprezintă un sistem interactiv de informații, cunoștințe și consiliere a medilor de afaceri privind piețele externe și modalitățile cele mai eficiente de a încheia tranzacții internaționale și de a dezvolta exportul.

Portalul își propune să concentreze informațiile de comerț exterior și să coaguleze eforturile tuturor celor implicați în exportul românesc, pentru a oferi exportatorilor o fereastră care să le orienteze activitatea de comerț exterior și să-i ajute la elaborarea strategiilor de penetrare pe piețele externe.
Vei primi informații în timp real despre cererea existentă pe piața externă dar și informații importante cu privire la ajutorul de stat orientat către IMM-uri pentru sprijinirea internaționalizării.

Următorul invitat, domnul Nicu Dendiu, ne-a împărtășit din experiența sa antreprenorială, făcând referire la posibilitățile de cooperare dintre antreprenorii din România și antreprenorii români din Spania.

O altă prezentare captivantă a fost cea a doamnei Ioana Lazăr care ne-a introdus în lumea finanțărilor alternative concepute atât pentru Start-upuri, cât și pentru IMM-uri.

Și pentru a ne convinge de cele spuse mai sus, organizatorii ne-au invitat la Innovation Centro Medico Estetico, un centru de înfrumusețare condus de Ruxandra Ioana Achim, o femeie antreprenor din Ploiești, care a simțiț că e timpul să depășească granițele țării și să cucerească și piața externă.

Păstrând același mod de dezbatere, a doua zi au fost invitați la Ambasada României în Madrid, antreprenori români care au reușit să-și dezvolte afaceri pe teritoriul Spaniei. Ne-au vorbit despre prejudecăți, bariere, mentalitate de business, provocări, diferențe, împliniri și planuri de viitor.

Vizita a fost organizată la restaurantul „Acasă Alcala”, condus de doamna Ruxandra Ulici Focsa, un adevărat model de femeie antreprenor de succes în Spania.

Autor: Corina Munteanu, Vicepresedinte CONAF

No Comments

Post A Comment