PROGRAMUL OPERAŢIONAL CAPITAL UMAN
Axa prioritară 6 – Educaţie şi competenţe
Obiectivul specific 6.13 Creșterea numărului absolvenților de învățământ terțiar universitar și non universitar care își găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă / cercetare/ inovare, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC şi domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI
Titlul proiectului: Performanță prin educație practică
Contract: POCU/626/6/13/132913
„Performanță prin educație practică” continuă seminariile de lucru cu studentii, alături de profesori și antreprenori
Proiectul „Performanță prin educație practică” inițiat de Camera de Comerț și Industrie Brașov, în calitate de beneficiar al finanțării, în parteneriat cu Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF, anunță continuarea sesiunilor de debate. Astfel, la sfarsitul lunii februarie, 27-28, va avea loc cel de-al doilea seminar de lucru cu studenții, profesorii și antreprenorii.
Până la acest moment al implmentării s-a observat că succesul relației de mentorat se bazează pe emoția reciprocă dintre mentor și student, pe modul comun în care văd aceștia munca împreună și stilurile de învățare pe care le abordează. În parteneriatele cele mai de succes, participantii realizează o creștere intelectuală și creativă cu idei comune care acționează ca un stimul pentru această creștere. Mentoratul creează puntea către respect reciproc: Mentorul și studentul colaborează împreună pentru a dezvolta relații de parteneriat reciproc, în care fiecare devine, în aceeași măsură, profesor și discipol, apoi creează dinamism: mentoratul influențează/schimbă contextul, iar contextul modelează relația, și, desigur, reflexiv, mentoratul facilitează reflecția din partea studentului pentru a sprijini dezvoltarea identității profesionale; mentorul provoacă studentul ,din punct de vedere profesional, să-și dezvolte propria filosofie cu privire la predare, precum și să-și definească eficacitatea ca viitor angajat.
De asemenea, va continua atragerea de noi Parteneri care sunt direct interesati de formarea profesionala a tinerilor absolventi prin prisma echilibrarii balantei intre cerere si oferta in piata muncii.
Seminariile sunt structurate astfel încât să ofere feedbackul exprimat în urma implementarii activitatilor din cadrul proiectului si vizeaza formarea studentilor cat si modul in care tutorii percep pregatirea studentilor ca viitori angajati.
Evenimentul, moderat de Alexandra Grancea, va fi unul interactiv, ce va implica participarea activă a celor prezenți în sală.
Obiectivul general al proiectului ”Performaţă prin educaţie practică” este creşterea oportunităţilor de inserţie pe piaţa muncii şi a relevanţei pregătirii practice pentru 245 de studenţi şi masteranzi printr-un program integrat de orientare, consiliere în carieră şi stagii de practică organizate în companii din sectoarele economice cu potenţial competitiv identificate conform SNC şi domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI, care să asigure inserţia pe piaţa muncii a cel puţin 86 studenţi sau absolvenţi.
Intocmit,
Alina Paul – Coordonator
Verificat,
Viorica Pușcaș – Coordonator Partener
No Comments