Cererea de solicitare a cazierului fiscal poate fi trimisă electronic

Începând cu 6 ianuarie 2019,  persoanele interesate să obțină un cazier fiscal pot solicita acest document electronic. Cererea poate fi trimisă electronic, prin procedura de transmitere la distanță a documentelor, conform Codului de procedură fiscală. Certificatul de cazier fiscal se emite în scris, pe suport hârtie sau în formă electronică, fără perceperea de taxe.
Legea nr. 346/2018 ce aduce modificari la legislația privind cazierul fiscal a fost publicată în Monitorul Oficial din 3 ianuarie 2019. Pe lângă posibilitatea socilitării cazierului fiscal electronic, Legea aduce și alte modificări punctuale, dintre care amintim:

  • în cazul decesului contribuabilului sau în cazul radierii persoanei juridice, ștergerea datelor din cazierul fiscal se realizează în termen de 1 an de la aceste evenimente;
  • reprezentanții legali ai unor operatori economici aflați în inactivitate fiscală vor avea înscrise în cazierul fiscal această situație, cu excepția practicianului în insolvență desemnat în procedura simplificată de insolvență.
No Comments

Post A Comment