Vrei să îți dezvolți afacerea? Uită-te la ce fac bărbații – dezvoltă-ți rețele mari, bogate în oameni care te pot conecta la bani, piețe și talente.
În acest moment al istoriei, bărbații antreprenor au, în medie, mai mult succes decât femeile antreprenor în creșterea afacerilor lor. Pentru a ajunge la performanțele lor, trebuie să faci ceva ce poți face foarte bine, dar de care multe femei antreprenor fug: să îți construiești o rețea. Dacă gândul de a socializa îți readuce în minte amintiri neplăcute de la balul bobocilor, depășește momentul. Atunci era atunci, acum este vorba despre afaceri.
În cazul în care te îndoiești de importanța și valoarea unei rețele bogate, cercetările ne aud dovezi. Întreprinzătorii cu rețele mai mari și mai diverse, care includ consilieri profesioniști, precum contabili și avocați, tind să aibă companii mai mari, potrivit studiilor. Cu alte cuvinte, doamnelor: trebuie să ieșiți în lume și să socializați. Dacă nu faceți acest lucru, vă blocați creșterea afacerii.
Alege-ți locul care ți se potrivește. Există multe variante din care poți alege. Poți deveni un membru activ al unei comunitați de femei sau implica în proiectele și evenimentele Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF, prima și singura confederație patronală din România care are ca obiectiv principal susținerea și promovarea antreprenoriatului feminin.
Cunoaște-ți elevator pitch-ul. Îți va fi foarte util să ai clarificate câteva idei prin care să îi informezi pe oameni, într-un mod natural, succint, memorabil, despre cine ești și ce faci.
Adresează întrebări. Femeile se descurcă de minune să construiască apropiere și conexiuni prin conversație. Punând întrebări, vei reuși să cunoști cu adevărat ce face persoana din fața ta. Încă nu te simți confortabil? Imaginează-ți că intervievezi oameni pentru un articol despre eveniment; află cine, ce și de ce.
Fii gata să oferi. Nu participa la un eveniment cu scopul de a obține ceva. Mai întâi oferă tu ce poți: idei, recomandări, contacte etc. Nu îți face griji cu privire la quid pro quo. Poate că beneficiul ajutorului dat nu va veni imediat, dar după șase luni – un an te vei bucura de el.
Revino cu un mesaj după eveniment. Dacă vrei să cunoști pe cineva mai bine, revino după eveniment cu un apel telefonic, o propunere de întâlnire unu-la-unu sau conectează-te cu persoana respectivă pe LinkedIn.
Nu îți crea așteptări. Încă nu stabilești o relație pe termen lung. Doar deschizi ușa unor posibile relații profesionale. Dacă ți se pare interesantă activitatea unei persoane pe care o cunoști într-un context de networking, contacteaz-o mai târziu pentru a explora posibile proiecte comune.
Toate aceste idei servesc unui singur scop – să ia focusul de pe tine (epuizant, știm!) și să îl pună pe cei din jur – interesant, nu-i așa? Privește dincolo de o mulțime de străini și vezi fiecare individ în parte; unii dintre ei te pot ajuta și pe alții îi vei putea ajuta chiar tu!
Dana Tudor (danielatudor.ro)
Jurnalist, consultant comunicare, branding personal și employer branding
Co-fondator Chic-Elite.ro
No Comments