Interviu cu doamna Corina Munteanu, Președinte fondator al PADIR și Președinte a Sucursalei CONAF București

Interviu cu doamna Corina Munteanu - Președinte fondator al PADIR

Interviu cu doamna Corina Munteanu, Președinte fondator al PADIR Patronatul Antreprenorilor din Industria Înfrumusețării din România și Președinte a Sucursalei CONAF București: “Atunci când ajungi la o maturitate financiară simți că vrei să dai o parte înapoi comunității din care faci parte.”

Cu toate ca oamenii sunt diferiți, fiecare strălucește unic, prețios și valoros tocmai datorită unicității proprii. Supusă multor schimbări și provocări, Corina Munteanu s-a regăsit, s-a redescoperit și s-a redresat dar, în esență, nu s-a modificat pentru că sufletul și conștiința nu se alterează niciodată. Este o femeie puternică și dornică să contribuie cu tot ceea ce poate mai bun pentru dezvoltarea comunității.

Cine ești tu și ce ai devenit? A fost vreun moment în viața ta în care ai renunțat la tot ceea ce ai făcut doar pentru că așa ți s-a impus?

Din fericire pentru mine, nu am trecut printr-o astfel de experiență. Am început să lucrez încă de la vârsta de 16 ani și am făcut întotdeauna ceea ce mi-a plăcut.  Pentru familia mea, educația a reprezentat o prioritate de grad zero, mai ales că noi, generația milenară, am prins vremuri care ne-au permis atât să alegem ce specializări vrem să urmăm cât și unde vrem să ne desfășurăm activitatea ulterior.

Ca absolventă a Școlii Superioare Comerciale Nicolae Kretzulescu, am dat admitere la Academia de Studii Economice ASE și am picat poate și pentru că, undeva, în interiorul meu, nu reușisem să aprofundez la acel moment noțiunile atât de abstracte ale finanțelor și contabilității. Îmi amintesc că tatăl meu a fost destul de afectat de eșecul meu și m-a dojenit până  când i-am promis că mă voi înscrie la următorul examen și că, până atunci, voi afla și care este drumul pe care îmi doresc să-l urmez în viața. Zis și făcut.

Următorul an, eram proaspăta studentă la Facultatea de Relații Publice și Comunicare David Ogilvy, din cadrul Universității SNSPA București și deja promovată în funcție în cadrul redacției unde lucram. M-am specializat în mediere (2008), protocol și diplomație (Institutul Diplomatic, 2012), dreptul penal al afacerilor (master), Business Mastery (LSS, 2018), norme si proceduri de tehnica legislativa si introducere in afaceri europene (IER, 2020)

La foarte scurt timp după împlinirea vârstei de 20 de ani, pe fondul spiritului antreprenorial destul de promovat în familie, dar mai ales la îndemnul Nicoletei, sora mea cea mare, am devenit antreprenor. Compania nou înființată a avut ca obiect  principal de activitate editarea unei reviste de informație și publicitate, publicată în totalitate în limba engleză, distribuită gratuit și având o calitate grafică deosebită.

De aici povestea are multe suișuri și coborâșuri, multe nopți nedormite, multe lacrimi vărsate, multe realizări, multe bucurii într-un cuvânt, multe amintiri.

Călătoria mea în lumea antreprenoriatului s-a intersectat cu multe domenii cum ar fi: prestărea serviciilor în domeniul turistic, retail, horeca. În prezent dețin companii care activează în industria înfrumusețării.

Îți planifici ceea ce îți dorești să se întâmple sau crezi că viitorul va veni oricum?

 Mă bucură faptul să întâlnesc oameni cu inițiativă, care își doresc cât mai multe realizări, dar la fel de important cred că este să știi de la început ce îți dorești, unde vrei să ajungi și care sunt mijloacele pe care le vei folosi ca țelul tău să devină realitate. Mai cred că, o dată cu trecerea timpului, prioritățile noastre se schimbă, țelurile de altădată devin istorie, sub formă de realizări sau eșecuri.

Planul meu, a fost ca până la vârsta de 35 de ani, să muncesc la cote maxime, să ating succesul, să-mi hrănesc suficient sufletul cu reușite, astfel încât între 35-40 de ani să intru într-un fel de relaxare a ritmului de muncă și să-mi concentrez atenția în alte direcții. Totul s-a întâmplat conform planului și am înțeles că propriile noaste percepții asupra unor cuvinte, atitudini sau proiecții se schimbă odată cu trecere timpului.

Ce credeam la 20 de ani că înseamnă succes, nu seamănă deloc cu ceea ce credeam la 30 de ani și este total opus cu ceea ce cred la 40 de ani despre succes.

Un cuvânt atât de simplu poate să aibă diferite înțelesuri, în funcție de valorile la care îl raportezi: îl măsori din punct de vedere material, al grijilor, al aprecierii, al familiei, al bucuriilor, al lucrurilor mărunte, al oamenilor care te înconjoară, al trăirilor, sentimentelor sau emoțiilor? În funcție de etapa vieții în care te afli, la un moment dat ajungi să îl raportezi la fiecare valoare enumerată mai sus.

Care este perspectiva ta asupra viitorului? Ce sfat le poți da antreprenorilor la început de drum?

Trebuie să crezi în visurile copilăriei, susținând că întreaga lume este un tărâm magic în care îți poți îndeplini aproape orice dorință dar trebuie să conștientizezi că acestea se obțin prin multă pregătire și muncă, nu doar sperând că lucrurile se pot aranja după cum visezi tu. Ești naiv dacă crezi că cineva îți rezolvă cu o baghetă magică ceea ce îți dorești.Așa ceva nu există! Să nu vă imaginați că relaxarea ritmului de muncă și concentrarea atenției în alte direcții înseamnă doar vacanțe, visare și hrănirea sufletului cu iubire. Există doar crearea de șanse și doar tu ești cel care știe exact ceea ce îți dorești și unde vrei să ajungi. Iar atunci când simți că ai ajuns la o maturitate financiară simți că vrei să dai o parte înapoi comunității din care faci parte și este benefic să o faci.

În anul 2013 a fost fondată ANAA – Asociația Națională a Antreprenorilor și am ales să dezvolt în cadrul acesteia două proiecte foarte dragi sufletului meu, proiecte care s-au dezvoltat și care se derulează și în prezent.

Primul se numește ”Strategii de înfrumusețare ”. Inițial, obiectivul acestuia era organizarea unor mese rotunde, unde erau invitați participanții activi din industria înfrumusețării cu scopul de a identifica problemele cu care se confruntă fiecare indiferent de sectorul pe care îl reprezenta: prestatori de servicii, furnizori de formare profesională, producători și distribuitori de echipamente și materiale specifice industriei sau profesioniști. Împreună căutam soluții pentru rezolvarea problemelor identificate. Între timp, acest program a devenit un șir de webinarii prin intermediul căruia ești conectat la tot ceea ce înseamna legislatie, antreprenoriat, proiecte, standarde, fonduri nerambursabile, educație și dezvoltare în industria înfrumusețării.

Ce de-al doilea proiect se numește ”Vreau să fiu profesionist!” și are ca scop facilitarea accesului copiilor proveniți din medii defavorizate la activități complexe de formare profesională prin promovarea meseriilor din industria înfrumusețării.

Ambele proiecte mi-au oferit oportunitatea de a întâlni oameni minunați, dedicați și pasionați, oameni care mi-au demonstrat că, dacă îți dorești cu adevărat să contribui la schimbare, poți!

Așa am descoperit că iubesc, pe lângă antreprenoriat și voluntariatul și mentoratul, drept urmare nu am avut nicio ezitare să mă alătur Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin CONAF atunci când acesta a fost fondat.

Ce posibilități ți-a oferit CONAF? Cum se vede viitorul din perspectiva PADIR?

 CONAF a reprezentat pentru mine luminița de la capătul tunelului. Mi-am spus că acesta este momentul ca lucrurile să se schimbe. Noi am traversat momente foarte dificile în antreprenoriat, noi nu am avut mentori, nu am avut predictibilitate, nu am avut apreciere. Dar generațiile viitoare de antreprenori pot avea. De multe ori am simțit că ne zbatem ca peștele pe uscat. Dar CONAF schimbă mentalități învechite și crează șanse egale pentru antreprenori iar tu, cel care lucrezi zilnic la instruirea ta, vei găsi singur drumul spre atingerea obiectivelor.

În plină pandemie am fondat PADIR – Patronatul Antreprenorilor din Industria Înfrumusețării, organizație patronală ce are ca scop principal promovarea și apărarea drepturilor economice, juridice, sociale și culturale ale antreprenorilor care activează în industria înfrumusețării.

Prin intermediul unei colaborari permanente si al unui dialog constructiv cu toate instituțiile și organizațiile relevante, ne propunem să atingem și să menținem excelența în serviciile oferite către membrii PADIR, cu accent pus pe etică și standarde înalte de profesionalism. În acest sens, am înființat comisii de specialitate în cadrul Patronatului, pentru fiecare domeniu în parte, astfel încât să putem avea cele mai avizate opinii ale experților în ceea ce privește elaborarea standardelor ocupaționale. PADIR este singura organizație căreia i s-a acordat drept exclusiv de avizare a standardelor ocupaționale, prin semnarea unui protocol cu ANC – Autoritatea Națională pentru Calificări. Și invit toți antreprenorii și profesioniștii din industria înfrumusețării să ni se alăture, să ne ajute să clădim viitorul acestei industrii, astfel încât aceasta să fie percepută la adevărata sa valoare!

 

Interviu realizat de Carmen Burtea pentru Ziarul News-Editie Nationala, link articol.

No Comments

Post A Comment